Politică Business Actualitate Evenimente Sport Administraţie Interviu  
Business
Interviu cu Emanuel Nastasă, Business Manager al HBC Travel
0 Publicat la 21 mai 2015, ora 10:13, 2799 / 1722 afişări Cătălin Praja
Nota medie 6.1/10 din 700 voturi
   
Îl cunoaștem mai degrabă pentru experiența din presa auto națională și ca organizator de evenimente auto. Spune despre turism că, pe lângă IT, reprezintă unul din business-urile cele mai dinamice dar spre deosebire de acesta îți aduce mai multe satisfacții sociale. Turismul pare a i se potrivi natural, datorită sutelor de deplasări, în special în țară, așa cum îi place să spună, “de fiecare dată în spatele unui alt volan”.

Rep: Omul Emanuel Nastasă este identificat cu agenția de turism HBC.travel? Ce înseamnă să deschizi o agenție de turism?
E.N: Întrebarea corectă cred că era “De ce încă o agenție de turism?”. Nu, omul Emanuel Nastasă nu se identifică cu agenția de turism HBC.travel. Cei mai mulți dintre cunoscuți nici nu știu că am deschis această agenție de turism și mă identifică cu un pasionat auto. Încă mă întreabă dacă este în regulă să își achiziționeze un anumit model. Presupun că o întrebare logică pentru mine ar fi fost de ce nu o agenție de consultanță în acest domeniu? Răspunsul concret ar fi pentru că o agenție de turism îți oferă acel dinamism care nu există poate decât în tehnologie, contrar aparențelor. Să deschizi o agenție de turism nu este extrem de greu, cheltuielile de înființare fiind puțin peste 1000 de euro. Apoi vin echipamentele, software-ul, mobilierul, amenajarea spatiului. Ceea ce consider însă foarte important este poziționarea pe piață: vinzi vacanțe de lux, vacanțe accesibile sau te mulțumești doar cu ceea ce îți oferă touroperatorii parteneri.

 

Rep: Care sunt programele turistice de care sunteți cel mai mândru?
E.N: Există deja pe piață o gamă extrem de variată de programe, astfel încât cu greu se mai poate veni cu ceva nou. Spre deosebire de majoritatea agențiilor, pe plan intern lucrăm direct cu unitățile de cazare, având stabilite parteneriate cu peste 800 de hoteluri, vile și pensiuni. Pe plan extern ne alegem cu grijă partenerii, în special touroperatori locali, însă lucrăm direct și cu câteva unități de cazare, portofoliu pe care intenționam să-l mărim pe termen mediu. De asemenea, venim cu o ofertă de finanțare proprie, disponibilă însă doar în cadrul unui acord cu o entitate juridică, negociată cu unitățile de cazare, ce presupune un avans de rezervare de 30% urmând ca diferența să poată fi plătită în până la 6 rate până cu 7-10 zile înainte de începerea sejurului sau de exipirarea termenului anumitor oferte, iar aici mă refer în principal la reducerile pentru Early Booking.

 

Rep: Îi ajutați pe alții să călătoarească. Cât de mult călătoriți dumneavoastră?
E.N: Am călătorit suficient, în special ca jurnalist auto. Diverse lansări, traininguri și saloane auto internaționale. Ca turist însă, nu atât de mult. Chiar dacă percepția este alta, a fi turist nu înseamnă doar să călătorești. Fiind interesat însă de acest business, am început să văd altfel locurile în care călătoresc. Activitățile din anumite zone, calitatea serviciilor, hoteluri. Încerc de asemenea să identific noi destinații turistice, anul acesta intenționez să plec în Albania (o țară încă ieftină), Macedonia și Muntenegru.

 

Rep:  Care sunt planurile pe termen lung?
E.N: Prefer să nu discut despre planurile pe termen lung, pe acestea le știu doar eu. Pe termen mediu însă, doresc consolidarea agenției pe piața locală dar și deschiderea a noi puncte de lucru în orașele mari din apropiere. Apoi, de ce nu, să contractez și un charter cu plecare din Craiova, destinația fiind încă în curs de analiză. Prioritară este însă dezvoltarea unei platforme online.

 

Rep:  Pentru că tot ați amintit, care este strategia dumneavoastră în ceea ce privește online-ul?
E.N: Este cât se poate de clar că online-ul este direcția. Momentan discutăm cu câțiva furnizori de platforme dedicate agențiilor de turism și touroperatorilor pentru a identifica ce ni se potrivește cel mai bine, dar care să ne ofere și posibilitatea dezvoltării ulterioare în direcția pe care o dorim. Dacă vă referiți la capitolul promovare, pe targetul pe care îl accesăm cea mai eficientă modalitate în acest moment s-au dovedit a fi cataloagele proprii, însă odată cu deschiderea acestui punct de lucru vom demara și o campanie de promovare online, atât în Social Media cât și în presa locală.

 

Rep: Vă cunosc ca pe un om fair-play. Care sunt agențiile locale concurente pe care le admirați și cu care ați putea lucra?
E.N: Dacă vorbim de agenții locale și nu de puncte de lucru ale marilor touroperatori, admir organizarea și seriozitatea de la Star Travel. Sunt serioși și discreți, se ocupă serios de acest business și sunt convins că dacă o acțiune de-a noastră le va trezi interesul nu vor ezita să colaborăm.

Rep:  Ce credeți că ar fi prioritar pentru dezvoltarea turismului intern? 3 lucruri…
E.N: Întâi de toate, aș promova turismul intern pentru români. Avem destule zone, atracții turistice, unități care să ofere servicii dacă nu foarte bune, măcar fair. Apoi ar mai fi Legea Turismului, însoțită de o politică fiscală serioasă în domeniu și aici mă refer la TVA 9% și eliminarea limitării la 10% a comisionului din Legea Voucherelor de Vacanță dar și îmbunătățirea procedurii de decontare care, personal, mi se pare puțin… să zicem nefavorabilă agențiilor mici. Promovarea și investițiile în segmentul balneo ar fi de asemenea prioritare.

 

HBC.Travel: Str. Popa Șapcă, nr. 10-12 (lângă cofetăria Amandina), tel: 0372.902292, office@e-tour.ro

 
afiseaza mai multe
Adaugă un comentariu
Doresc să primesc un email când cineva comentează
Cei care doresc să fie informaţi în momentul în care un vizitator publică un comentariu nou, pot bifa căsuţa de sub câmpul e-mail.
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Contact:
Adresă: str. M. Kogalniceanu, nr. 3
Craiova, Dolj
Telefon: 0351 431 881
E-mail: anunturi[at]micapi.ro